Twee nieuwe leden van het ouderenberaad stellen zich voor

Het Ouderenberaad heeft de afgelopen maanden vier nieuwe leden verwelkomd. Tijdens de Heidag stond het thema zorgzame buurten centraal. In een inspirerende setting, buiten de dagelijkse vergaderomgeving, maakten de nieuwe leden niet alleen kennis met elkaar, maar ook met de werkwijze, thema’s en lopende activiteiten van het Ouderenberaad. Er was ruimte voor uitwisseling van ervaringen, het delen van ideeën over wat een zorgzame buurt kan betekenen in de praktijk, en natuurlijk ook voor ontmoeting en gesprek in een informele sfeer.

Twee nieuwe leden, Karin Bolhuis en Rob Gussekloo, stellen zich alvast graag voor.

Karin Bolhuis

KarinBolhuis
Foto: Frank Doho

Mijn naam is Karin Bolhuis. Ik ben met pre-pensioen en zet mij in voor het maatschappelijke vraagstuk van de vergrijzende samenleving. Deze ontwikkeling vraagt om een vernieuwende blik op wonen, zorg en welzijn. Vanuit de visie van positieve gezondheid kijk ik graag naar hoe we samen kunnen bouwen aan zorgzame wijken waarin mensen prettig, betekenisvol en zo zelfstandig mogelijk kunnen leven. Ik geloof dat zorgzame wijken een belangrijke sleutel zijn voor de toekomst. Daarom wil ik me inzetten voor de vraag hoe we dit als samenleving goed kunnen faciliteren

Met mijn achtergrond in beleid, procesverbetering en verandermanagement wil ik graag een actieve bijdrage leveren aan het ouderenberaad. Ik zie kansen om kennis, praktijkervaringen en inspirerende voorbeelden uit het veld samen te brengen en te delen met gemeenten en organisaties binnen het zorg- en welzijnsdomein. Zo kunnen we samen werken aan sterke, betrokken en bloeiende zorgzame wijken.

Karin Bolhuis: Ik geloof dat zorgzame wijken een belangrijke sleutel zijn voor de toekomst.

Rob Gusskloo

RobGussekloo
Foto: Frank Doho

Mijn vrouw Evelien en ik vormen samen een samengesteld gezin met vijf kinderen en elf kleinkinderen. Na een loopbaan binnen gemeentelijke organisaties, onder meer als commandant Brandweer, hoofd Stadsbeheer en raadslid, zet ik mij sinds mijn pensionering actief in voor maatschappelijke betrokkenheid in Wassenaar. o.a. als voorzitter van de werkgroep Wonen, Zorg en Welzijn

Mijn betrokkenheid bij het Ouderenberaad komt voort uit mijn overtuiging dat ouderen gehoord moeten worden en actief betrokken moeten blijven bij beleid en besluitvorming. Daarbij gaat mijn bijzondere aandacht uit naar passende zorg, zelfstandig wonen, sociale verbondenheid en een toegankelijke leefomgeving. Respect, eigen regie en menselijke aandacht staan voor mij centraal in goede ouderenzorg.

Daarnaast ben ik plaatsvervangend kasteelbeheerder op Kasteel Duivenvoorde en voorzitter van de stichting Brandweermuseum Wassenaar.

Karin Bolhuis: “Mijn betrokkenheid bij het Ouderenberaad komt voort uit mijn overtuiging dat ouderen gehoord moeten worden.